Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου 2014

μπου


Αυτό, μιας και πλησιάζουν Χριστούγεννα και θυμάται ο κάθε υποκριτής τον Χριστούλη που γεννήθηκε στη φάτνη, και ω τι γλυκειά ιστορία να τη πει στα παιδια και στα εγγονια του την ωρα που τρωει στο γεματο τραπεζι, στο ζεστο σπίτι με ολους τους αγαπημενους του. Ριχνει και 0.20 στο δισκο καθε Κυριακη στην Εκκλησια, νηστεύει Χριστούγεννα και Πασχα (απο τα γαλακτοκομικα, γιατι τις γαριδομακαροναδες τις τσακιζει και η μικροπρεπεια και το βρισιδι παει κι ερχεται) κανει και τον σταυρο του και χαμογελα γιατι εχει κλεισει δικλυνο στον παραδεισο.

"Η νηστεία που θέλω εγώ είναι ετουτη.. να σπάτε των αδικημένων τα δεσμά, να λύνετε τα φορτία που τους βαραίνουν, τους καταπιεσμένους να απελευθερώνετε και να συντρίβετε κάθε ζυγό. Νηστεία είναι με τον πεινασμένο το ψωμί σας να μοιράζεστε, τον άστεγο να φέρνετε στο σπίτι, αν κάποιον βλέπετε γυμνό με ρούχα να τον ντύνετε. Τότε θα με φωναζετε κι εγω θα σας αποκρίνομαι, βοήθεια θα γυρεύετε και θα σας απαντω "ΕΔΩ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ" . Μοιράστε με τον πεινασμένο το ψωμί σας και δώστε ανακούφιση στον καταπιεσμένο."

-Παλαιά Διαθήκη, Ισαϊας, 59,4-10


"Τοτε θα πει και σε εκεινουνς που στέκονταιστα αριστερά του “φύγετε μακρυά από εμέ (..) ,γιατι πείνασα και δεν μου δώσατε να φάγω, δίψασα και δεν μου δώσατε να πιω, ξένος ήμουν και δεν με πήρατε στο σπίτι σας, γυμνός και δεν με ντύσατε, άρρωστος και φυλακισμένος και δεν με επισκεφθήκατε”
 Τοτε θα αποκριθούν και αυτοί λέγοντες, “Κυριε, πότε σε είδαμε πεινασμένο η διψασμένο η ξένο η γυμνό η άρρωστο η φυλακισμένον και δεν σε υπηρετήσαμε;”
 Τοτε θα αποκριθή σε αυτούς και θα πει “αλήθεια σας λέγω· εφ' όσον δεν κάνατε τα καλά αυτά σε ένα από αυτούς που ο κόσμος θεωρεί πολύ μικρούς, ούτε σε μένα το κάνατε”. 
  -Καινή Διαθήκη, Κατα Ματθαίον, 25, 31-46


Χριστούγεννα έρχονται και είπα να γράψω κάτι.. κάτι που ξεχνάμε όταν δεν μας βολεύει.. γιατι κάπου έχει χαθεί το νόημα.. όταν ο Χριστός είπε να αγαπήσεις τον πλησίον σου όπως τον εαυτό σου, εννοούσε να τον αγαπήσεις βαθειά και αληθινά, χωρις διακρίσεις  και τότε θα ξέρεις τι να κάνεις. Δεν θα τον περιθωριοποιείς, δεν θα τον αδικείς, θα κάνεις τα πάντα γι αυτόν.Θα είσαι δίπλα του και θα σηκώνεις μαζί του τον σταυρό του. Όποιος κι αν είναι, απ' όπου κι αν έρχεται. Δεν βρήκα στη Γραφή κανένα κριτήριο, οπότε φαντάζομαι οτι εννοούσε όλους τους ανθρώπους..





20 σχόλια:

  1. Πολλά είπε κι έκανε Φανή μου ο Χριστός στην πορεία Του, αλλά δυστυχώς έχουν παρανοηθεί στις μέρες μας.Δε θέλω ν' αποκλείσω βέβαια και τις φωτεινές εξαιρέσεις, αλλά ποιος θα μοίραζε τα υπάρχοντά του για ν' ακολουθήσει τον Κύριο;Η νηστεία έχει κι αυτή παρανοηθεί κι ίσως είναι το λιγότερο αμάρτημα... περισσότερη σημασία άλλωστε έχει το τι βγάζουμε απ' το στόμα μας, παρά το τι βάζουμε σ' αυτό!
    Τα λόγια σου αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα!
    Να 'σαι πάντα καλά για να περνάς υπέροχα!!!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ' περισσότερη σημασία άλλωστε έχει το τι βγάζουμε απ' το στόμα μας, παρά το τι βάζουμε σ' αυτό',
      εχετε πολυ δικιο κ ευχαριστω πολυ για το σχολιο! καλες γιορτες, αν δεν τα ξαναπουμε! :)

      Διαγραφή
  2. Πες τα Φανούλα μου!
    Αργείς να μιλήσεις αλλά κάνεις επανεμφανίσεις αξίας!
    Ειδικά για τη νηστεία και τις κοιλιές που περιδρομιάζουν... γεια στο στόμα σου κορίτσι μου!
    Τα φιλιά μου! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αριστεαρα μου, σ'ευχαριστω πολυ!
      τον τελευταιο χρονο εχω παρει την ειδικοτητα μου (θεολογος γαρ) πολυ στα σοβαρα και θα δεις πολλες τετοιου ειδους αναρτησεις.. :P
      ειναι το γαμωτο που αυτη η θρησκεια ειναι τοσο διαφορετικη στην πραγματικοτητα απ'ο,τι νομιζει ο μεσος ελληνας που δεν το εχει πολυψαξει και ορισμενες περιπτωσεις σε κανουν να τρελενεσαι..
      σε φιλω πολυ! :)

      Διαγραφή
  3. Προϋποθέτει να αγαπάμε τον εαυτό μας πρώτα Φανούλα μου. Κάτι που δεν συμβαίνει επί της ουσίας, με εμάς τους Έλληνες καλό μου... Χαίρομαι που είσαι καλά και σου στέλνω τα φιλιά μου :)) Καλό σ/κ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αγαπημενη μου πετρα, εγω νομιζω οτι ειδικα ο μεσος ελληνας αγαπαει υπερβολικα τον εαυτο του και τον υπερεκτιμα θεωρωντας τον ανωτερο απο πολλους αλλους.. κι αυτο ειναι το προβλημα..
      σε φιλω και σενα!
      :)

      Διαγραφή
  4. Αιώνες τώρα ακούμε ή διαβάζουμε πως αν το "εγώ" δεν γίνει "εμείς", τίποτα δεν θα αλλάξει, γι αυτό και πρέπει να ακούγονται λόγια συνετά και φωτεινά... και τότε ίσως σοβαρευτούμε.
    Τα συνετά κείμενα που διάλεξες Φανή μου, είναι απ΄ αυτά που μπορούν ν΄αγγίξουν και τις ποιο κλειστές καρδιές.

    ΑΦιλάκια και καλή μας δύναμη! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μακαρι.. :)
      αλλα αν μετα απο τοσα χρονια κ τοσες ευκαιριες δεν εχουμε αλλαξει, τι μπορει τελικα να μας συνεφερει?
      αν δεν ξαναμιλησουμε, καλες γιορτες κ πολλα φιλια!

      Διαγραφή
    2. Δεν πιστεύω ότι θα εμφανιστεί (πια) κάποιος σωτήρας να μας σώσει... η "Σωτηρία" μπορεί να έρθει, μόνο αν ο καθένας συνειδητά αλλάξει νοοτροπία και δεν βάζει τον εαυτούλη του πρώτο. Πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν αυτές οι σεμνές και φωτεινές φωνές που με τη στάση τους θα δείχνουν προς αυτή την κατεύθυνση... και αυτό γίνεται ντόμινο, φτάνει να γίνει πράξη!
      ΑΦιλάκια πολλά πολλά! :)

      Διαγραφή
    3. συμφωνω για τους σωτηρες, το θεμα ειναι οτι ακομα καποιοι τους περιμενουν δικαιολογνντας ετσι την απαθεια τους..
      φιλια :)

      Διαγραφή
  5. Γεια σου, Φανή μου.
    Πολύ σημαντικό αυτό που γράφεις για τη βαθιά, αληθινή αγάπη. Σκεφτόμουν πως ο Χριστός δεν ήρθε απλά για να μας μιλήσει επιδερμικά, απλά, στανικά για την αγάπη. Το έκανε πράξη και μας έδειξε τι σημαίνει να πεθαίνεις γι'αυτόν/ούς που αγαπάς...
    Μένει να προσπαθήσουμε κι εμείς. Έστω λίγο για αρχή. Να γλυκαθούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλως ηρθατε :)
      καπου διαβαζα οτι 'οταν αγαπας, ξερεις τι να κανεις', αρα λοιπον, ή μαλλον δεν ξερουμε να αγαπαμε, ή αγαπαμε μονο τον εαυτο μας ή και τα δυο μαζι..
      συμφωνω απολυτα με το σχολιο σας!

      καλο βραδυ..

      Διαγραφή
  6. Ο Χριστός καμιά σχέση δεν έχει με το μαγαζάκι της εκκλησίας!
    Φανή! Επέστρεψες τόσο όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εννοειται.. κι οταν μιλουσε για εκκλησια, σιγουρα δεν εννοουσε αυτο που εχουμε σημερα. αλλωστε κατι αντιστοιχο κατακεραυνωσε στην εποχη του, αλλα ποιος νοιαζεται?
      εννοειται βεβαια οτι υπαρχουν και μερικοι ανθρωποι που η πνευματικοτητα τους ξεπερναει καθε προσδοκια, αλλα οταν καποιος ακουει τον θεσσαλονικης πχ, σηκωνει τα χερια ψηλα και δεν ψαχνει..

      σ'ευχαριστω :)

      Διαγραφή
  7. Ωραιότατο κείμενο που τονίζει τη διαφορά που δημιουργείται στο νόημα όταν οι ίδιες λέξεις παίζουν μόνες τους ή με ταίρι....
    και βέβαια αυτή η διαφορά γίνεται διαφορετική ζωή στο τέλος.
    Μπράβο σου, μου άρεσε πάρα πολύ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χρόνια πολλά για τη γιορτούλα σου (αν γιορτάζεις σήμερα)... αν όχι, Καλή Χρονιά θα μας ευχηθώ, με υγεία, φως και πολύ αγάπη στις καρδιές μας!
    ΑΦιλάκια πάντα χαμογελαστά! :) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. γιορταζα, γιορταζα! ευχαριστω πολυυυ :)
      καλη χρονια, να 'μαστε καλα να αλλαζουμε τον κοσμο.. φιλια :)

      Διαγραφή
  9. Γλυκιά μου ομορφιά, χρόνια σου πολλά, ο,τι επιθυμείς και να είσαι πάντα αυτό το σπιρτόζικο πλασματάκι, που θα μας αφυπνίζεις με την πένα σου! Καλή χρονιά με υγεία και πολλά γλυκά φιλιά :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ωω, μα ευχαριστω πολυ ντε! :)
      χρονια πολλα και σε σενα, υγεια κ αγαπη, τιποτα αλλο δεν θελουμε.. σε φιλω!

      αα, καλη χρονιαααα ντε!

      Διαγραφή